Nazwa zajęć: „Trening umiejętności szkolnych”
Termin: zostanie podany w najbliższym czasie.
Czas trwania zajęć: do 60min.
Wiek uczestników: 6 lat (dzieci będące w zerówce)
Liczebność grupy: max. 6-8 osób.
Cena: 160zł (4 spotkania w miesiącu. Cena uzależniona jest od ilości planowanych w harmonogramie spotkań w miesiącu), obowiązują zniżki wg regulaminu. Pojedyncze spotkanie 45zł.
Opis zajęć:
Zajęcia grupowe dla dzieci uczęszczających do „zerówek” przygotowujące do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Ukierunkowane na wspieranie rozwoju dzieci w tym wieku, rozwiązywanie trudności w zakresie koncentracji uwagi, doskonalenia motoryki dużej i małej, ale także rozwijania sfery emocjonalnej i społecznej.
Na zajęciach dziecko:
- poprawia koncentracji uwagi;
- doskonali motorykę małą – w tym ćwiczenia przygotowujące do pisania (chwyt narzędzie pisarskiego, ruchy precyzyjne rąk, stosowanie odpowiedniego nacisku i pozycji ciała);
- jest wdrożone do pracy stolikowej i samodzielnej pracy nad zadaniami;
- ćwiczy procesy myślenia i pamięci;
- jest wspierane w rozwoju emocjonalnym i społecznym;
Dla kogo? Jeśli dziecko:
- jest w „zerówce” i ma być lepiej przygotowane do podjęcia nauki w klasie 1,
- ma trudności, aby „usiedzieć” w miejscu, łatwo się rozprasza, rzadko doprowadza czynności do końca,
- pracuje niechętnie lub przez krótki czas,
- nieprawidłowo trzyma ołówek, ma trudności z pisaniem i rysowaniem, zbyt mocno lub zbyt lekko przyciska kredkę,
- szybko zapomina, czego się nauczyło,
- nie radzi sobie z porażką, ma małe poczucie własnej wartości,
- ma problemy z funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej,
- przejawia uzdolnienia i zainteresowania w danym obszarze.
Co nas wyróżnia?
- Zajęcia odbywają się w małych grupach, co umożliwia, zaoferowanie indywidualnej pomocy i wsparcia każdemu z dzieci,
- Zajęcia ukierunkowane są zarówno na rozwój uzdolnień i zainteresowań, jak i na pomoc w obszarach, w których dziecko ma trudności,
- Grupa stwarza okazję do nabywania nowych kompetencji emocjonalnych i społecznych pod okiem specjalistów,
- Zajęcia prowadzone są różnorodnymi metodami, tak aby zwiększać motywację dzieci do udziału,
- Zajęcia zawierają elementy: stymulacji polisensorycznej, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, treningu umiejętności społecznych, terapii ręki, metody werbo-tonalnej, pedagogiki zabawy, bajkoterapii.