Nazwa zajęć „Szkoła dla rodziców” – Wychowywać to kochać i wymagać!
Termin:
Czas trwania zajęć 3h / czwartek 18:00 – 21:00 po ogłoszeniu (rozpoczęcie zajęć : październiku)
Liczebność grupy: max 8 osób
Cena: karnet na 10 spotkań * 650zł (karnet można kupić w wersji „ na prezent”)
*Jeśli w spotkaniu uczestniczy para rodziców obowiązuje zniżka na 2 rodzica -10%
lub
płatne w 3 ratach* (1 rata/ spotkanie 1, 2, 3 i 10 – 290 zł, 2 rata / płatna przy 4 spotkniu- sp. 4, 5, 6 -240zł, 3rata / płatna przy 7 spotkaniu- sp.7, 8, 9 – 220zł
*jeśli w spotkaniu uczestniczy para rodziców obowiązuje zniżka na 2 rodzica -10%
lub
płatne co zajęcia – 100 zł za zajęcia.
Opis:
Warsztaty psychoedukacyjne pt. „Szkoła dla rodziców.” przeznaczone są dla rodziców, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności wychowawcze.
Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina). Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod” co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu. Zajęcia prowadzone są: w formie warsztatowej, w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze przez psychologów z wieloletnią praktyką. Istnieje możliwość odrobienia 2 spotkań z powodu nieobecności (choroba).
Na warsztatach
-
Nauczysz
się :
- lepiej radzić sobie w codziennych kontaktach z dziećmi.
- Wyrażać oczekiwania tak, aby były przez dziecko respektowane,
- aktywnego, wspierającego słuchania
- motywowania dziecka do współdziałania,
- modyfikowania niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- rozpoznawania, wyrażania, ale i akceptowania uczuć
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowania realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- uwalniać dzieci od grania narzuconych ról
- chwalić i wyciągać konsekwencje
- Nabędziesz umiejętność dialogu i kształtowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu
- udoskonalisz umiejętność porozumiewania się z dziećmi.
- Dokonasz refleksji nad własnymi postawami wychowawczymi.
- Zyskasz możliwość wymiany cennych doświadczeń.
Proponowana tematyka zajęć:
- Granice w wychowaniu (co dobrego dla wychowawcy i dziecka wynika ze stawiania i egzekwowania granic?).
- Uczucia (jak radzić sobie z trudnymi uczuciami dziecka).
- Zachęcanie dziecka do współpracy (jak sprawić, żeby dziecko robiło to, czego od niego się oczekuje?).
- Kary i konsekwencje w wychowaniu (stosować czy nie?).
- Rozwiązywanie problemów i konfliktów.
- Zachęcanie dziecka do samodzielności.
- Role – wpisywanie dziecka w role i uwalnianie od grania tych ról.
- Pomocna pochwała i zachęta.