Nazwa zajęć: LogoRYTMIKA
Termin: terminy zostaną podane na początku września
Czas trwania zajęć:
30 min. grupa młodsza
45 min. grupa starsza
Wiek uczestników: 2,5 – 6lat
Liczebność grupy: max 6 osób
Cena:
Grupa młodsza 100 zł (zazwyczaj 4 spotkania w miesiącu. Cena uzależniona jest od ilości planowanych w harmonogramie spotkań w miesiącu)
Grupa starsza 120 zł (zazwyczaj 4 spotkania w miesiącu. Cena uzależniona jest od ilości planowanych w harmonogramie spotkań w miesiącu)
Logorytmika to połączenie w czasie jednych zajęć ćwiczeń muzyczno-rytmicznych oraz takich które mocno wspomagają rozwój mowy. Ćwiczenia są zabawą i dostosowane są do sprawności mowy dzieci oraz ich sprawności fizycznej.
Zajęcia wspomagają nie tylko prawidłowy rozwój mowy, ale także funkcje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w dzieci w przedszkolu, a później szkole.
Dzieci przez naśladownictwo uczą się sprawnie wykonywać ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne i słuchowe w celu nabywania nawyków artykulacyjnych oraz ruchowych dla doskonalenia koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej. Do tego wkomponowane są ćwiczenia muzyczno – ruchowe.
Zajęcia są też cudownym sprzymierzeńcem w indywidualnej terapii logopedycznej,
Główne cele zajęć to przede wszystkim:
– uwrażliwienie na cechy muzyki i mowy (rytm, tempo, melodia, dynamika, barwa dźwięku, metrum),
– kształcenie szybkiej reakcji ruchowej na sygnały słowne, dźwięk, cisza
– kształcenie umiejętności percypowania i odtwarzania ruchem tempa, rytmu, akcentacji i ekspresji w muzyce
– kształtowanie prawidłowej wypowiedzi słownej,
-kształcenie słuchu fonematycznego czyli takiego który jest niezbędny do rozumienia mowy,
– rozwój społeczny,
– no i po prostu dobra zabawa
Dzięki zabawom i ćwiczeniom dzieci rozwijają sfery: słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową, a szczególnie umiejętności:
– wykonywania szerokich i precyzyjnych ruchów,
– orientowania się w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
– dłuższego i efektywniejszego skupiania uwagi,
– pracy w grupie i zdyscyplinowania w czasie zajęć,
– a także stymulują myślenie oraz przede wszystkim mowę.